Staan er in jouw organisatie veranderingen op de planning? Wil jij deze keer een aanpak uittesten waarvan we uit wetenschappelijk onderzoek weten dat ze de grootste kans op succes voorspelt? Dan zijn volgende opleidingen zeker iets voor jou.

De aanpak van een verandertraject

Doelgroep: change managers, managers, communicatie- en hr-medewerkers

Duur: 2 dagen

Hoe pak je een verandertraject aan in jouw organisatie? Hoe kan je ervoor zorgen dat de kans op effectieve verandering vergroot door gebruik te maken van inzichten uit de wetenschap?

Tijdens deze twee dagen maak je kennis met 10 bouwstenen die nodig zijn om het effect va de verandering te garanderen.

Waarover hebben we het tijdens deze tweedaagse?

  • het belang van een goede diagnose
  • de interventies die nodig zijn om mensen in beweging te krijgen
  • de rol van de leidinggevenden en andere betrokkenen
  • de meest effectieve aanpak op de werkplek
  • het integreren van de verandering in de werking

Wat werk je uit tijdens deze tweedaagse?

  • een stappenpan om veranderingen aan te pakken
  • een aanzet om in jouw organisatie 

Communiceren van veranderingen


Doelgroep: change managers, managers, communicatie- en hr-medewerkers

Duur: 2 dagen

Hoe communiceer je een verandering? Hoe ga je om met de informele communicatie in een organisatie? En houd je al rekening met weerstand? 

Er is spijtig genoeg geen one-fits-all voor verandercommunicatie. Maar met een aantal inzichten uit de sociale psychologie en gedragsverandering komen we al ver.

Waarover hebben we het tijdens deze tweedaagse?

  • mythes over het communiceren van veranderingen
  • omgaan met 'Radio Corridor'
  • gespreksstructuren voor verandercommunicatie
  • inzichten uit de gedragspsychologie
  • weerstandverminderende technieken 

Wat werk je uit tijdens deze tweedaagse?

  • twee overtuigende communicatieboodschappen
  • een communicatieplan voor de verandering

Interventies om gedrag te veranderen

Doelgroep: change managers, managers, communicatie- en hr-medewerkers

Duur: 2 dagen

Posters, mokken bedrukken, organiseren van workshops, … Organisaties doen veel om bepaald gedrag bij medewerkers te stimuleren.

Welke van deze inspanningen werken nu echt? En welke vervangen we beter om de kans op ander gedrag te vergroten.

Waarover hebben we het tijdens deze tweedaagse? 

  • kill your darlings, over leuke maar zinloze interventies
  • het effect van 25 interventies van dichtbij bekeken
  • gewoontes doorbreken om tot nieuw gedrag te komen
  • de motivatie voor het gewenst gedrag
  • de meest effectieve interventiecocktail

Wat werk je uit tijdens deze tweedaagse?

  • een actieplan voor één verandering in je organisatie
  • een menukaart met effectieve interventies

Weerstand gebruiken in je verandertraject

Gedragsverandering na een opleidingKlik hier en begin te typen. Sed quia non numquam eius modi tempora incidunt ut labore et dolore magnam aliquam.

Denkfouten en andere uitdagingen 

Klik hier en begin te typen. Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque.